|
|
HaremÂ' kelimesinin deÄŸiÅŸerek kendisine yabancılaÅŸan anlamı bizlere, ÅŸehvet dolu kıvrak dansları, müziÄŸi, parfümleri, heyecanı, coÅŸkuyu ve arzuların tatminini anlatır. Harem deyince hayal gücümüzün bize yaptığı tariftir. Peki ya gerçekte nasıldı? Ya köle kız, ona ne oldu? Küçüğüyle büyüğüyle diÄŸerlerinden hiçbir farklılık göstermeyen Mısır hareminde ÅŸahit olduÄŸum onun hayatı nasıldı peki? Zavallı, basit, ilkel bir yaratıktı, üstelik güzel bile deÄŸildi. Üstüne giydikleri basit olduÄŸu kadar, kapalıydı da, kesinlikle hiçbir cinsel cazibesi yoktu; çünkü her haremde, ne istediÄŸini bilen, hırslı, gözleri keskin kadınlar, kölelerin kıyafetlerinin göze çarpmayan, sade giysiler olması gerektiÄŸini düşünürlerdi.
Eğer haremin efendisi, Bey ya da Paşa evli değilse, annesi ya da yakın bir akrabası tüm grubu idare ederdi; bunu ya bizzat ya da başkalfanın yardımıyla gerçekleştirirdi. Bir güdü bastırılamadığı veya kökünden sökülüp atılamadığında, kontrol altına alınıncaya dek zayıflatılmalıydı; elden gelen her şey yapılmalı ve efendinin bir köleyi sevmesine -ya da en azından onunla evlenmesine- engel olunmalıydı. Eğer, sultanın annesi bir zamanlar köle idiyse, oğlunun evliliği konusunda beklentileri daha fazla olurdu.
Kont Josef Török von Szendrö ile Kontes Sophie Vetter von der Lilie'nin kızları olan Marianne May Török de Szendrö, Mısır Hıdiv'i II. Abbas Hilmi ile evlenince Müslüman olur ve Zübeyde adını alır. Daha sonra adını Cavidan olarak değiştirir.
Prenses Cavidan Hanım'ın fikirlerini, hayat görüşünü ve onunla ilgili diğer bilgileri, kitabın sayfalarında, satır aralarından okuyabilirsiniz.
(Tanýtým bülteninden)
Bu kitaba video yüklemek ister misiniz?
Bu kategorinin çok satanlarý
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu kategorinin ilgi görenleri
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu kitabý alanlar bunlarý da aldý
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |