Kültür TV | Kavram ve Kuramlarıyla Reklam | Kitap detaylarý

 

Kavram ve Kuramlarıyla Reklam

Yayýnevi : Beta Basım Yayım Dağıtım
Yazar : Filiz Balta PeltekoÄŸlu
Kategori : Genel
Basým tarihi:Mayıs 2010 / 1. Baský
Kapak : Karton
Sayfa sayýsý :349
Kaðýt:İthal kağıt
ISBN:9786053772262
Dil : Türkçe
Etiket fiyatý : 32.20 + %8 KDV = 35 TL
Kültür TV fiyatý 29.75 TL

 

 

İnsanların hiç bir eÄŸitim almamalarına, bir kitap ya da makale okumamalarına, hatta internette herhangi bir araÅŸtırma yapmamalarına raÄŸmen çok ÅŸey bildiklerini düşündükleri reklam, aslında baÅŸlı başına bir disiplin ve bir çalışma alanıdır. ÖrneÄŸin, birisi Â'En iyi reklâm, ağızdan aÄŸza reklâmdırÂ' iddiasında bulunabilir. Ya da benzer biçimde, beÄŸenilen bir moda tasarımcısının en son reklâm kampanyası hakkında Â'dâhiyaneÂ' veya Â'berbat" yorumları yapılabilir. Bir reklâm ajansında veya bir pazarlama kampanyasında tek bir saat çalışmamış olsalar bile, eleÅŸtiride bulunanların söyledikleri, genellikle onaylanır. Çünkü; bir reklâmı övmek veya yermek için uzmanlığa gerek yoktur! Modern toplum bireylerinin, her gün yüzlerce reklâm iletisi aracılığıyla, reklamcılığın yaratıcı ve renkli dünyası ile karşılaÅŸmaları, insanların kendilerini uzman gibi görmelerinin temel nedeni olarak düşünülebilir. Oysa her gün araba kullanan kiÅŸilerin, bir aracın performansı, konforu, özellikleri ve hatta aracın tamiri hakkında fikir sahibi olmalarının bir araba tasarlamak veya tamir etmek için yeterli olmayacağı gibi, reklâmlara olan aÅŸinalık da asla uzmanlık anlamına gelmez. Uzmanlık için, reklâmcılık disiplinin doÄŸasının bilinmesi önkoÅŸuldur. Bu büyüleyici konu hakkında yaÅŸam deneyimlerinize dayanarak edindiÄŸiniz bilgilere baÄŸlı kalmaya devam edebilirsiniz. Ancak elinizdeki kitabın, reklâmcılığa bakışınızı deÄŸiÅŸtireceÄŸi gerçeÄŸine de hazırlıklı olun. Prof. Dr. Filiz Balta PeltekoÄŸlu bu kitabında, reklâmcılık dünyasına metodik ve kapsamlı bir ÅŸekilde yaklaÅŸarak her yerde karşımıza çıkan reklam konusuna netlik kazandırıyor. Reklâmcılık sektöründe kariyer sahibi olmak isteyenlerle, mevcut uygulamalardan yararlanmayı amaçlayanlar için kuramsal ve pratik bilgileri dengeleyen kitap, bilinçli bir reklam okur yazarı olmak isteyenlere de, reklamın toplumsal ve kültürel etkilerinin anlaşılması konusunda da yol gösteriyor. Dr. PeltekoÄŸlu'nun Avrupa'da ve Amerika'da gerçekleÅŸtirdiÄŸi seyahatler ise, kitapta yer alan kaynaklar ve örneklere de yansıyor. Amerikalı çaÄŸdaÅŸ eleÅŸtirel kuramcılardan Neil Postman ile İngiliz John Fiske'nin çalışmalarına atıfta bulunan ve reklama global perspektifte yaklaÅŸan Â'Kavram ve Kuramlarıyla ReklamÂ'da Türkiye merkeze yerleÅŸiyor. Yazarın Türkiye'deki lider ÅŸirketlerden örneklere yer vermesi ise; okurları, Türkiye'deki reklâm panoları ve televizyon reklâmlarıyla buluÅŸturuyor. Kitap, reklâm, toplum ve popüler kültür etkileÅŸimi gibi önemli kuramsal konulara odaklanmanın yanı sıra, reklâm araÅŸtırması, medya stratejisi, bütçe ve yaratıcılık gibi uygulamaya dayalı konulara da deÄŸiniyor. Â'Kavram ve Kuramlarıyla ReklamÂ'da Filiz Balta PeltekoÄŸlu, reklâmcılığın günümüzün bütünleÅŸik pazarlama iletiÅŸimi yaklaşımı içerisindeki yerini açıklarken, reklâmcılığın kardeÅŸ disiplinleri olan tüketici davranışları ve halkla iliÅŸkiler konularına da yer veriyor. Son olarak Dr. PeltekoÄŸlu, medyanın yaygınlaÅŸması, teknoloji ve internetin günlük yaÅŸama girmesiyle reklâmcılıkta yaÅŸanan deÄŸiÅŸikliklere vurgu yapmakta, okuyuculara reklâmcılıktan neler bekleyebileceÄŸimize dair öngörülerde bulunmaktadır. Reklâmcılığa giriÅŸ niteliÄŸindeki iyi bir kitabın 1) kuram ve uygulamayı bir arada ve dengeli bir biçimde sunması, 2) sektör içindeki kullanımına yönelik açıklamalara yer vermesi, 3) tüketicilerin günlük yaÅŸamları içerisinde karşılaÅŸtıkları açıkhava reklâmları ve televizyon reklâmları kadar ilgi çekici olan yeni örneklere ve fikirlere yer vermesi 4) okuyucunun konuyla ilgili yeterli bilgi düzeyine ulaÅŸtığını hissetmesini saÄŸlaması ve aynı zamanda da okurda konuyla ilgili olarak daha fazlasını öğrenmelerini saÄŸlayacak kadar merak uyandırması gerekir. İşte; elinizdeki kitap, söz konusu dört gereksinimi de karşılıyor. Pek çok kiÅŸinin kütüphanesinde bulunmasını isteyeceÄŸi bir kitap olan Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, profesyonel kariyere atılmak isteyenler için de rehber niteliÄŸindeÂ...
(Tanýtým bülteninden)

Bu kitaba video yüklemek ister misiniz?

 

Yorumlar


Bu kitaba ilk yorumu siz yapmak ister misiniz?

Yorumunuzu ekleyin

Bu kategorinin çok satanlarý


Bu kategorinin ilgi görenleri


Bu kitabý alanlar bunlarý da aldý

Kullanýcý giriþi

e-posta
þifre

Yeni üyelik   Þifremi unuttum

Sepetim