|
|
Bu kitabın asıl amacı, insanı incelemek, onun varlığına ve varoluÅŸuna iliÅŸkin temel meselelere kapsamlı bir izah getirmek, diÄŸer bir deyiÅŸle insanın anlamına dair kuÅŸatıcı bir yaklaşım ve açıklamada bulunmaktır. Bu amaç doÄŸrultusunda, burada insan, modern dönemlerde kendini gösteren parçacı ve indirgeyici yönelimlerin aksine, Â'ontolojik bütünlükÂ' içerisinde ele alınmaktadır. Zira bu çalışmanın temel iddialarından biri, insanın anlamının ancak varlığın anlamının kavranmasıyla birlikte ortaya çıkacağı ÅŸeklindedir.
Buna göre, küllî bir tarzda varlık anlaşılmadan ve varlığa dair köklü bir bakış kazanılmadan insanın gereÄŸi gibi tasavvur edilip anlaşılması mümkün deÄŸildir. Çünkü insan, her ÅŸeyden önce ‘varlık' (vücûd) kazanmış bir ‘varolan' (mevcûd) olarak tezâhür etmektedir. Esasen varlık, sadece insanın deÄŸil, bütün varolanların sahip bulunduÄŸu aslî bir niteliktir. Öyle ki, varlık, biliÅŸ süreçlerinin temelinde yer aldığı gibi, varoluÅŸ süreçlerinin de esasını teÅŸkil etmektedir. Bir baÅŸka ifadeyle varlık, hem öznenin kavramasının hem de nesnenin kavranmasının ön ÅŸartıdır. Dolayısıyla varlık meselesi aydınlatılmadan, insan gerçeÄŸinin vuzuha kavuÅŸturulması düşünülemez. Bu demektir ki, varlık ÅŸuurundan bağımsız bir biçimde, insan da dâhil herhangi bir varolanı gereÄŸi gibi kavramak imkân dışıdır. Bu sebeple Â'varlık ve insanÂ', yaptığımız çalışmada birlikte ele alınmakta, birlikte düşünülmekte ve birbiriyle iç içe bir ÅŸekilde incelenmektedir.
(Tanýtým bülteninden)
Bu kitaba video yüklemek ister misiniz?
Bu kategorinin çok satanlarý
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu kategorinin ilgi görenleri
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu kitabý alanlar bunlarý da aldý
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |