Fluxus neden önemliydi? Wittgenstein felsefesi minimal sanatı açıklamaya yeter mi? Göçebelik yeni dünyanın bir gereği mi? Kentler aynı zamanda bir 'röntgencilik' alanı mı? Kimliklerimiz sanata nasıl yansıyor? Sanat yapıtını anlamak mutlaka zihinsel bir çabayı mı gerektiriyor? Çağdaş sanatın sınırları nerede başlıyor ve kimler onu 'sevebilir'?
Sanat felsefesinden görsel ideolojiye geçilen bir dönemde ve her şeyin popüler kültüre bağlandığı bir ortamda bu kitapta yer alan yazılar, onun dışında kalan sanat dünyasının gerçeğini anlamak açısından önemli bir olanak sunuyor. Yazıların dayandığı kuramsal birikim ve düşünsel temel, özgün kaynaklara ulaşmakta zorluk çeken okur kesimi için ayrı bir işlev taşıyor.
Bu tür yapıtların çok zor okur bulduğu bir alanda ve dönemde 3. baskısına ulaşmış olması, elinizdeki kitabın öneminin, kalıcılığının ve işlevinin en somut göstergesi...
Kategori |
İnsan ve Toplum
Kuram
Akımlar
|
Cilt Türü |
Karton Kapak |
Basım Tarihi: |
Temmuz 2005 |
Basım Yeri: |
İstanbul |
Baskı Sayısı |
1 |
Ebat: |
|
Dil: |
Türkçe |
Kâğıt Türü: |
2. Hamur |
Sayfa Sayısı: |
308 |
ISBN: |
975-8829-81-5 |
Yazar hakkında haber bulunamadı.
Hasan Bülent Kahraman
1957 yılında Kars'ta doğdu. Orada başladığı ilköğrenimini Ankara'da tamamladı. Ankara Koleji'nin orta ve lise bölümlerini bitirdi. Gazi, Ortadoğu Teknik ve Ha¬cettepe üniversitelerinde okudu. İnşaat mühendisi oldu. Ekonomi alanında bilim uzmanlığı derecesi aldı. ABD'de sanat toplumbilimi ve felsefesi çalıştı. Siyaset bi¬limi doktorası yaptı. Sosyal Demokrat Halkçı Parti danışmanlığında bulundu. Kültür Bakanı danışmanı oldu. Yurt içinde ve dışında çeşitli üniversitelerde siya¬sal, toplumsal, görsel kuram ve Türk siyaset ve kültürü alanında dersler verdi. Halen Sabancı Üniversitesi, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi öğretim üyesi. İlk yazısı 1976'da Varlık dergisinde çıktı. Daha sonra bütün belli başlı dergi ve gaze¬telerde eleştiri, deneme ve siyaset yazısı yayınladı. Çok sayıda yerli, yabancı kay¬nakta akademik makaleleri var.
Kitapları: Beyazlar Kirli (eleştirmeler, 1989), Bir Sürekli Cehennem (eleştiri yazıları, 1990), Yeni Bir Sosyal Demokrasi için (yeni tezler, 1991), Sosyal Demokrasi, Türkiye ve Partileri (1993), Sağ, Türkiye ve Partileri (1995), Yahya Kemal Rimbaud'yu Okudu mu? (1997), Cam Odada Oturmak (2002), Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri (2002), Postmodernite ile Modernité Arasında Türkiye (2002), Kitle Kültürü Kitlelerin Afyonu (2003), Kültür Tarihi Affetmez (2004), Türk Şiiri, Modernizm, Şiir (2004), Cinsellik, Görsellik, Pornografi (2005), ABD Bu 11 Eylül'ü Çok Sevdi (2006), Türk Sa¬ğı ve AKP (2007).
Kullanıcı Yorumları
Henüz hiç yorum yapılmadı.
Yorum Yap
Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!
Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.