Şark`ın Şiiri: İran Sineması

Tükendi
Hollywood’un egemenliğindeki seyirci, Bergman, Fellini, Visconti, Berson, Ozu vs. gibi yönetmenlerin eserlerine benzer filmler görmekten ümidini kesmişken, birdenbire sıra dışı gelen İran sinemasıyla karşılaştı. Sinema, İran’ın modern bir dünyada dini bir yaşama tarzı oluşturma tecrübesi sırasında, sanatçıların kendilerini özgür hissettikleri bir estetik alan durumundadır. Bu alan, modernlikle din arasındaki anlaşmazlık konularının açıkça tartışılmaya başlandığı bir zemine dönüştü. Sinema, düşünce özgürlüğünden siyasal ve kültürel kurumların yapısına, sansürün ölçülerinden sivil topluma, emri bil maruf nehyi anil münker’den hicaba varıncaya kadar bir dizi kurum ve kavramın tartışılmasının zemini oldu. Sinema ile ilgili sorular, İslam tarihinde kemikleşmiş bulunan, bilinçaltında bastırılan ya da uyutulan, tartışma alanının dışına itilmiş tesettürün sınırları ve kadının kamusal alandaki yeri gibi konulardan, İslam tarihindeki ataerkil geleneklerin rolüne varıncaya kadar bir dizi tartışmayı gündeme taşıdı.

Bu kitap, dünyayı büyüleyen bu sinemanın yakın ve doğru okunması yönünde içeriden yapılmış bir katkı niteliği taşımaktadır.

Kategori Sinema
Cilt Türü Karton Kapak
Basım Tarihi: Mart 2005
Basım Yeri: İstanbul
Baskı Sayısı 1
Ebat:
Dil: Türkçe
Kâğıt Türü: 2. Hamur
Sayfa Sayısı: 336
ISBN: 975-8950-51-7
Cihan Aktaş

(1960 - ) Yazar. Erzincan-Refahiye'nin Pınaryolu köyünde doğdu. Beşikdüzü Öğretmen Lisesini, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Yüksek Okulunu (1982) bitirdi. Bir süre mimar olarak çalıştı. Azerbaycan'da bulundu.

Deneme, araştırma ve hikâyeleri Yeni Devir, Millî Gazete, Mavera, Nehir, Dergâh, Yeni Şafak gibi dergi ve gazetelerde çıktı.

Hikâyeleri: Üç İhtilâl Çocuğu (1994), Son Büyülü Günler (1995), Acı Çekmiş Yüzünde (1996), Azizenin Son Günü (1997), Suya Düşen Dantel (1999), Ağzı Var Dili Yok Şehrazat (2001). Romanı: Bana Uzun Mektuplar Yaz (2002). Denemeleri ve incelemeleri: Sömürü Odağında Kadın (1984), Hz. Fatıma (1984), Hz. Zeynep (1985), Veda Hutbesi (1985), Kadının Serüveni (1986), Pakistan Dosyası (1987), Sistem İçinde Kadın (1988), Tanzimat'tan Günümüze Kılık Kıyafet ve İktidar (1989), Tesettür ve Toplum (1991), Modernizmin Evsizliği ve Ailenin Gerekliliği (1992), Başörtülü Öğrencilerin Toplumsal Kökeni Üzerine Bir İnceleme (1995), Mahremiyetin Tükenişi (1995), Devrim ve Kadın (1996), Şarkın Şiiri: İran Sineması (1998), Bacı'dan Bayan'a: İslamcı Kadınların Kamusal Alan Tecrübesi (2001), Dünün Devrimcileri Bugünün Reformistleri (İran üzerine, 2004), Şark'ın Şiiri: İran Sineması (2005).

Kullanıcı Yorumları

Henüz hiç yorum yapılmadı.

Yorum Yap

Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!

Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.