Genelde ne denli evrensel olursa olsun, bir mizah öyküsü, üretildiği toplumun ulusal öğelerini içerir, içermek zorundadır. Çünkü doğduğu toplumu anlatmak, ona tanıklık etmekle yükümlüdür. Bu tanıklık, edilgin bir işlev değil, tam tersine toplumu değiştirme dinamiğini içeren bir eylemdir. Büyük ölçüde, baskı altında tutulan toplumsal süreçlerden kaynaklanması, farklı teknikler kullanması, 'trajik'le 'komik'i iç içe verebilmesiyle mizah, yazın sınıflamalarının dışında, kendine özgü tarihi olan bir sanattır. Bu özellikleriyle mizah hikâyeleri, yazınsal değerlerinin yanı sıra, toplumbilim açısından da güvenilir kaynaklardır. İşte bu kitap da bu amaca hizmet için oluşturulmuş, 37 yazarın 46 öyküsü sunulmuştur.
Kategori |
Antoloji-Derleme |
---|---|
Cilt Türü | Karton Kapak |
Basım Tarihi: | 1982 |
Baskı Sayısı | 1 |
Ebat: | |
Dil: | Türkçe |
Kâğıt Türü: | 3. Hamur |
Sayfa Sayısı: | 276 |
ISBN: | --- |
Yazar hakkında haber bulunamadı.
Mehmet Semih
(1952 - ): Yazar. İstanbul'da doğdu. Bir yıl Fındıklı Ortaokuluna devam etti. Sonra hayata atılarak değişik işlerde çalıştı. Musahhihlik, reklamcılık, spor yazarlığı, sayfa sekreterliği yaptı.
Mizah hikâyeleriyle tanınır.
Hikâyeleri: Dünyanın En Haksız Yere Dayak Yiyen Adamı Selahattin Bey (1977), Gözlüklü Beyefendi (1982), Hurda Kralı (1983), Umutla Yaşıyoruz Efendim (1983), Mahallede Dedikodu Var (1984), Fotolu Vergi Mükellefi (1994). Antolojileri: Türk Mizah Hikâyeleri Antolojisi (1980), Türk Şiirinde Hiciv, Taşlama, Yergi (1982), Türk Gülmece Öyküler Antolojisi (1994). Araştırmaları: Türk Edebiyatında Mahlâslar, Takma Adlar, Tapşırmalar ve Lakaplar (1993).
Kullanıcı Yorumları
Henüz hiç yorum yapılmadı.