Türkiye`de Din Eğitimi ve İmam Hatipler

Tükendi
Türkiye’de eğitim, özellikle din eğitimi sorunu, Batılılaşma serüveninin başladığı dönemden bugüne hep en önemli tartışma konularından, siyasal ve kültürel hegemonya kurma mücadelesinin temel unsurlarından biri oldu.

28 Şubat süreci bu tartışmanın zirveye ulaştığı bir dönemdi. Mehmet Ali Gökaçtı, Türkiye’de Din Eğitimi ve İmam Hatipler’de bu konuyu tarihsel bir perspektifle Osmanlı’dan bugüne Türkiye’nin modernleşme süreci çerçevesinde inceliyor. Yazar, muhafazakâr veya İslâmcı diye tanımlanan kesimler ile laik kesimlerin soruna bakışını şematik karşıtlıklara hapsolmadan açıklamaya çalışıyor. Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan devrimlerden demokrasiye geçiş sonrasında atılan adımlara ve İslâmcılık akımının yükselmesine dek uzanan süreçte bu okulların simge haline gelmesini irdeliyor. İmam Hatipleri Türkiye’nin modernleşme serüveninin kendine özgü bir sonucu olarak gören Gökaçtı, bu okulları içerden bir bakışla, zaman içinde gelişen dinamikleriyle anlamanın yollarını araştırıyor, sorunun bir çıkmaz gibi görünmesinin nedenlerini değerlendiriyor.

Sorunları göz ardı etmek yerine, anlamayı ve tartışmayı tercih etmek isteyenlere...

Kategori Siyasi-Askeri Tarih
Türkiye Cumhuriyeti
Cilt Türü Karton Kapak
Basım Tarihi: Nisan 2005
Basım Yeri: İstanbul
Baskı Sayısı 1
Ebat:
Dil: Türkçe
Kâğıt Türü: 2. Hamur
Sayfa Sayısı: 358
ISBN: 9750503260
Mehmet Ali Gökaçtı

Kullanıcı Yorumları

Henüz hiç yorum yapılmadı.

Yorum Yap

Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!

Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.

Yazarın / Kategorinin Kitapları