"Metin yalnızca kendisini kullanmayı bilenlere, kendisine bakmayı bilenlere, kendisini dinlemeyi bilenlere, kısacası Metnin Sesi'ni duymayı bilenlere o büyülü anlam evreninin katmanlarını bir bir açar." Türkiye'de eleştiri alanında göstergebilim kuramlarının yerleşmesinde önemli pay sahibi olan, seçkin çevirileriyle olduğu kadar çeviribilim, eleştiri ve yazın kuramları üzerine çalışmalarıyla da kültür dünyamızı zenginleştiren Mehmet Rifat, Metnin Sesi'ni: metne metin için, metnin içinden bakan bir eleştirel yaklaşımın, metin aracılığıyla konuşan bir eleştirel söylemin otuz beş yıla yayılan serüvenini belirgin anlarıyla sunarken (...) romana, şiire, öyküye, masala, denemeye, eleştiriye yönelik anlamlandırmaları biraraya getiren bir yapıt diye niteliyor. Yazar, bir yandan bu sesi duymanın yollarını kuramsal düzlemde irdelerken, diğer yandan da bizi Marcel Proust'tan Orhan Pamuk'a, Selim İleri'den Michel Butor'a, Necip Fazıl Kısakürek'ten Ece Ayhan'a, Ahmet Muhip Dranas'tan Tahsin Yücel'e, Bilge Karasu'dan Hüseyin Cöntürk'e, önemli metinler arasında keyifli bir geziye davet ediyor. (Arka Kapak)

Mehmet Rifat Türkiye'de eleştiri alanında göstergebilim kuramlarının yerleşmesinde önemli pay sahibi olan bir isimdir. Seçkin çevirileriyle olduğu kadar çeviribilim, eleştiri ve yazın kuramları üzerine çalışmalarıyla da kültür dünyamızı zenginleştirmiştir. Yazar bu kitapta Marcel Prost'tan Orhan Pamuk'a, Selim İleri'den Michael Butor'a, Necip Fazıl Kısakürek'ten Ece Ayhan'a, Ahmet Muhip Dranas'tan Tahsin Yücel'e, Bilge Karasu'dan Hüseyin Contürk'e önemli metinler arası keyifli bir gezintiye davet ediyor.

Kategori Araştırma-İnceleme
Eleştiri-Kuram
Cilt Türü Karton Kapak
Basım Tarihi: Haziran 2007
Basım Yeri: İstanbul
Baskı Sayısı 1
Ebat:
Dil: Türkçe
Kâğıt Türü: 2. Hamur
Sayfa Sayısı: 240
ISBN: 9789944880923
Mehmet Rifat

(1851 - 1907): Yazar. Manastır'da doğdu. Harbiye Mektebini bitirdi (1872). 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşına katıldı ve esir düştü. Eylül 1878'de İstanbul'a döndü. Abdülaziz'in tahttan indirilmesinde rolü olduğu iddiasıyla II. Abdülhamid tarafından kaymakam rütbesiyle Şam'a gönderildi. Son görev yeri Halep'te öldü.

Harbiyede hocayken Çanta adıyla millî duyguları işleyen ve askerî bilgiler veren bir dergi çıkardı (1873-1874). Eserlerinin bir kısmını da arkadaşı Hasan Bedreddin Paşa (1850-1891) ile birlikte yazdı. Oyunlarının çoğu Gedikpaşa Tiyatrosunda oynandı.

Oyunları: Osman Gazi (1873), Görenek (1873), Ya Gazi Ya Şehid (874), Hükm-i Dil (Ahmed Midhat Efendinin Gönül adlı hikâyisini oyunlaştırdı, 1874), Pakdâmen (1874), Hüsrev ü Şirin (taşbaskı). Hasan Bedreddin Paşa ile birlikte yazdıkları vee çevirdikleri piyesleri Temaşa Külliyatı adlı bir seride 2 cilt hâlinde yayınladılar: 1. cilt: Huda ve Aşk (Shiller'den, 1876), Delîle yahud Kanlı İntikam (1876), Kleopatra (Emil Girardin'den, 1876), Ebu'l-ala yahud Mürüvvet (1876), Ankoni yahud İkmâl-i Namus (Alexandre Dumas Père'den, 1876), Ebü'l-Fedâ (1876), Nedâmet (1876), Lâleruh (M. Cerré-H. Lucas'tan, 1876). 2. cilt: Kölemenler (1877), Otello (Shakespeare'den, 1877), Fakîre yahud Mükâfât-ı İffet (1877), Karı İntikamı (Sadaine'den, Emin Eşref'le, 1877), Vicdan (Alexandre Dumas Père'den, 1880), Ahmed Yetim yahud Netice-i Sadakat (1880), Diğer eserleri: Hikâyât-ı Müntahabe (Seçilmiş hikâyeler, 1873), Usûl-i Bedâyi (1885), Külliyât-ı Kavad-i Osmaniye (1886), Manzum İlmihâl (1888), Mükemmel Osmanlı Sarfı (1890), Mufassal Nahv-i Osmanî (1891), Kavâid-i İlm-i İnşa (1891), Mecâmiü'l-Edeb (Şiir ve nesir kaidelerinden bahseder, 3 cilt, 1891), Hace-i Lisan-ı Osmanî (2 cilt, 1893), Tuhfetü'l-İslâm (Manzum peygamberler tarihi, 1891), Cevahir-i Çeharyar ve Emsal-i Kibar (Kızı yayınladı, 1911).

Manastırlı Mehmed Rifat'ın dinî meseleler ve askerlikle ilgili kitapları da vardır.

Kullanıcı Yorumları

Henüz hiç yorum yapılmadı.

Yorum Yap

Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!

Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.