Ne Mutlu Türküm Diyebilene Türk Ulusal Kimliğinin Etno-Seküler Sınırları (1919-1938)

22 TL

Türk ulusal kimliğine ilişkin hala süregiden tartışmaların kutuplarında iki tasavvur duruyor: Vatandaşlık esasına dayalı anlayış ve etnik-kültürel kimlik esasına dayalı anlayış. Ahmet Yıldız`ın incelemesi, Türkiye`de milli kimliğin inşa sürecinde etnik-kültürel kimlik vurgusunun ve tazyikinin en güçlü olduğu evreyi ele alıyor: 1919-1939 Dönemi.

Milli kimliğin seküler iddiası ile onu zımnen-kısmen açıkça! kısıtlayan dinsel yükümler arasındaki gerilim bu dönemde belirgindir. Fakat asıl belirgin olan, milli kimliğin ve vatandaşlığın etnik yükemleridir. Kitabın önsözünde Ayşe Kadıoğlu`nun belirttiği gibi, bu devrede halk, `hem vatandaş hem Türk olmakla vazifelendirilmiştir`. Etnisizm, müfredatta ve dil-tarih politikalarında, Kürt Meselesi`ne ve gayrimüslüm azınlıklara bakışta, iskan ve tehcir uygulamalarında, asimilasyoncu önlemlerde bütünlüklü ve atak bir tutum olarak kendini gösterir. Ahmet Yıldız, milli kimliğin/vatandaşlığın etno-seküler çerçevesinin alabildiğine daraldığı bu dönemin tarihsel arkaplanını da, Türk milliyetçiliğinin Osmanlı`nın son evresinden Milli Mücadele`nin `zoraki çoğulculuğuna` uzanan oluşum dönemine bakarak inceliyor. Sözkonusu döneme damgasını vuran etnisist milliyetçilik anlayışı, geçici veya tesadüfi midir; yoksa Türkiye`deki resmi milli kimliği alttan alta belirleyen bir sürekliliği var mıdır? Ahmet Yıldız`ın sağlam bir teorik zemine, zengin ayrıntıya, özenli bir dile dayanan kitabı, bu kritik tartışmayı da uyarıyor.

Kategori Ulus-Milliyetçilik
Atatürkçülük
Cilt Türü Karton Kapak
Basım Tarihi: Ocak 2004
Basım Yeri: İstanbul
Baskı Sayısı 2
Ebat:
Dil: Türkçe
Kâğıt Türü: 3. Hamur
Sayfa Sayısı: 351
ISBN: 9754708665
Ahmet Yıldız

25 / 07 / 1978 yılında Trabzon'da doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Samsun'da tamamladıktan sonra (1984-1995). 19. Mayıs Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünü kazanarak eğitimime devam ettim (1995-1999).

Dört yıllık eğitim hayatımda sekiz üniversitede yapılan araştırma ve kaynak taramasına gidilerek oluşturulan 'Madde Bağımlılığı ve Gençlik”, 'Rehberliğin Türkiye'de Gelişimi ve Sorunları”, 'Gizli Gerçek Ergenlik” konulu araştırmalar yaparak üniversitede sundum. Yine üniversite yıllarında öğretim üyelerinin tavsiyesiyle 'Sınırsız Güç”, 'Büyük Düşünmenin Büyüsü” konularında seminerler verdim. 'Altı Şapkalı Düşünce”, 'Bellek Eğitimi”, 'Altı Şapkalı Düşünce Tekniği”, 'Duygusal Zeka”, 'Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı” konulu seminerlere teknik destek (sunum) verdim. Üniversite ve hayat okulunda (Altı Şapkalı Düşünme tekniği, Büyük Düşünmenin Büyüsü, Duygusal Zeka, İçinizdeki Devi Uyandırın ve Etkili İnsanlarım Yedi Alışkanlığı vs.) toplam kalite ve insan kaynakları alanında araştırmalar yapma fırsatı buldum.

Şu anda bir öğretim kurumunda Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uzmanı olarak görev yapmaktayım. Öğrencilerime yönelik olarak 'Meslek Seçimi ve Önemi”, 'ÖSS Sınav Sisteminde Taktikler”, '9. Sınıfta Önemli Karar; Alan Seçimi”, 'Okul Başarısı”, 'Hızlı Okuma Teknikleri” konularında seminerle vermekteyim. Öğrencilerimin okul hayatında karşılaştıkları problemlere ve soru işaretlerine cevap bulmalarında yardımcı olmaktayım.

Kullanıcı Yorumları

Henüz hiç yorum yapılmadı.

Yorum Yap

Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!

Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.

Yazarın / Kategorinin Kitapları