Türkiye`de Popüler Kültür

13 TL

Türkiye'de popüler kültür, çeşitli medyalar aracılığıyla tüm bir ülkeyi egemen kültüre bağımlı kılmayı sağlayan başlıca vasıtadır. Bu özelliğiyle, bir afyon görevi görerek gündelik hayatın bütün katmanlarına sızmış ve düşünce sistemimizi tam bir kuşatma altına almıştır.

Acı ama gerçektir ki, Türkiye'de popüler kültür, ülkemizin reel konjonktüründe, daha çok gettolarda üretilmektedir: gerçek halk mekanları olan pazar yerleri, kahveler, bakkal, kasap ve manav dükkanları ile mezarlıklar ve benzeri yerlerde popüler kültürün ürettiği zevkperest ve aldırmaz atmosfer sayesinde bu mekanlarda islamcı söylemin etki alanını genişlettiği söylenebilir.

Ahmet Oktay, daha önce dört baskı yapmış olan "Türkiye'de Popüler Kültrür" adlı çalışmasında, gerçekçi bir kültürel/siyasal sol siyaset'in, her şeyden önce başkalarına kaptırdığı bu ali hayat mekanlarını yeniden kazanması gerektiğine işaret etmektedir.

Kategori İnsan ve Toplum
Cilt Türü Karton Kapak
Basım Tarihi: Aralık 2002
Basım Yeri: İstanbul
Baskı Sayısı 5
Ebat:
Dil: Türkçe
Kâğıt Türü: 2. Hamur
Sayfa Sayısı: 334
ISBN: 975-289-243-1
Ahmet Oktay

(1933 - ): Şair, yazar. Ankara'da doğdu. Soyadı Börtecene'dir. Liseyi yarım bıraktı (1951). 1961'de Yeni İstanbul gazetesinde gazeteciliğe başladı. Ankara Ekspres ve Vatan gazetelerinde çalıştı. 1965'te TRT'ye girdi. 1982'de Milliyet'e geçti.

Şiir, deneme ve tenkitleri Beraber, Mavi, Pınar Postası, Yeditepe, Şairler Yaprağı, Kaynak, Seçilmiş Hikâyeler, Dost, Yeni Dergi, Birikim, Halkın Dostları, Papirüs, Yazı, Yazko Edebiyat, Somut, Argos dergilerinde çıktı.

Şiirleri: Gölgeleri Kullanmak (1963), Her Yüz Bir Öykü Yazar (1964), Dr. Koligari'nin Dönüşü (1966), Sürgün (1979), Sürdürülen Bir Şarkının Tarihi (1981), Kara Bir Zamana Alınlık (1983), Yol Üstündeki Semender (1987), Ağıtlar ve Öğütler (1991), Bir Sanrı İçin Gece Müziği (1993), Toplu Şiirleri (1995), Gözüm Seyirdi Vakitten (1996), Söz Acıda Sınandı (1996), Az Kaldı Kışa (1996), Hayalete Övgü (2001). Oyunları: Dişi Kurt (1984'te oynandı). Denemeleri-incelemeleri: Bir Arayışın Yazıları, Bir Yazının Arayışları (1981), Yazın-İletişim-İdeoloji (1982), Yazılanla Okunan (1983), Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları (1986), Toplumsal Değişme ve Basın 1960-1986 (1987), Kültür ve İdeoloji (1987), Rafaello'nun Direnişi (1990), Karanfil ve Pranga (Ahmet Arif'in şiirleri üzerine bir inceleme, 1990), Sanat ve Siyaset (1990), Zamanı Sorgulamak (1991), Kabul ve Red (1992), Şair ve Kurtarıcı (1992), Türkiye'de Popüler Kültür (1993), Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı 1923-1950 (1993), İnsan Yazar Kitap (1995), Şiddet Söz Yaşam (1995), Medya ve Hedonizma (1995), İsrafil'in Sur'u (1997), Şeytan, Melek, Soytarı: Selim İleri'nin Romancılığı ve Romanları (1998), Postmodernist Tahayyüle İtirazlar (2000), Siyasal İslama İtirazlar (2000), Şairin Kanı (2001), Anlyatılanların Aynası (2001), Metropol ve İmgelem (2002). Tenkitleri: Şairin Kanı: Yazınsal Eleştiriler 1 (2001), Anlatıların Aynası: Yazınsal Eleştiriler 2 (2001), Resim Yazıları (2002). Hatıraları: Gizli Çekmece: Basın, TRT, Edebiyat ve Bohem Dünyasından Resimli Hayat-ı Hakikiye Sahneleri (1991; genişletilmiş yeni bs., 2004), Gece Defteri: Yazınsal Günlükler (1998). Mizahî yazıları: Tarantula Post (2002).

Kullanıcı Yorumları

Henüz hiç yorum yapılmadı.

Yorum Yap

Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!

Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.